Dit zijn alle scouts van onze groep. De scouts draaien programma op de zaterdagmiddag van 14.00 tot 17.00uur. Wil je meer weten wat scouts zijn en wat we doen? Lees dan hier onder verder. En heb je zin om eens mee te draaien, dat kan. Je bent van harte welkom.

Scouts: ben je 10 tot 14 jaar?

Kom dan ook mee naar buiten! Trek de deur achter je dicht en ga de wereld verkennen. In de leeftijd van ongeveer tien tot veertien jaar kom je bij de scouts. Op deze leeftijd wordt actie van je verwacht! Koken op je eigen vuurtje. Staan op je eigen benen. Ontwikkel je eigen mening. En wat kun jij van Scouting verwachten? Vooral veel plezier, je eigen avontuur creëren en vrienden voor het leven ontmoeten. En natuurlijk elk jaar een waanzinnig leuk zomerkamp!

Als lid van onze scouts ontvang je een aantal keer per jaar je eigen clubblad "scouting magazine" van Scouting Nederland.

We werken er als staf aan mee dat de scouts van onze groep leren na verloop van tijd steeds zelfstandiger te gaan werken zodat zij in feite alleen zouden kunnen kamperen, maar we hebben ook veel lol als we allerlei leuke spelen gaan doen, gaan hiken of eens iets gaan knutselen. We vinden het belangrijk dat we er samen voor zorgen dat we allemaal een leuke tijd hebben. Dat betekent ook eens wat doen voor een ander als er niet om gevraagd word. Daarnaast werken we ieder jaar mee bij dodenherdenking bij de algemene begraafplaats in Brunssum wat zeer gewaardeerd word door de burgemeester en de andere hoge (internationale) gasten die er elk jaar weer bij zijn.

De 2 gekste